Árajánlat készítés: valószínűleg eddig rosszul csináltad!
⚡ A cikk lényege: A szolgáltatásodra lenne igény. Csak az árajánlat amit írtál nem győzi meg őket. Ebben a cikkben kiderül, miért nem kérnek belőle az emberek.
Tartalomjegyzék
📖 Olvasási idő: 3 perc(pont ennyi idő alatt fog kiázni a zöldteád)
Volt egy ügyfelem, Anna. Grafikusként indult, vállalkozónak hívta magát csak épp nem élt meg belőle.
A 20-as évei közepén járt, elképesztően tehetséges volt, tényleg. Imádtam, amit csinált. Elkezdett posztolni, hirdetni, volt már néhány referenciája (még a díjmentes korszakából).
Páran rá is írtak érdeklődve, hogy mennyi az annyi?!
Amire küldött egy dizájnos árajánlatot. Szép, igényes PDF-et készített. Minden ügyfélnek személyre szólóan, részletesen leírta, mit tud adni. De az esetek 90%-ában, aztán csak annyi választ kapott: „Köszi, majd még átgondolom.” Persze, soha többet nem hallott ezekről az emberekről.
Ez pedig újra és újra megtörtént. Hiába hirdetett, hiába posztolt, hiába küldött árajánlatot. Nem lett belőle munka.
Miért?
Mert Anna nem ajánlatot adott, csak egy „árat” egy szolgáltatásra.
És itt jön a valóságpofon: Ma már senki nem logót akar. Senki nem akar „grafikai arculatot a Figmába”. Senkit nem hoz lázba egy Canva moodboard.
Ezek csak szolgáltatások. És szolgáltatásokra ma már senki nem éhezik.
Ezért nem válaszolnak az árajánlatodra (pedig érdekli őket)
Egy ajánlat nem ugyanaz, mint egy szolgáltatás.
Ezek a szolgáltatások:
„Weboldalakat készítek.” „Coachingot vállalok.” „Masszázst adok.” „Social média hirdetés csinálok.”
Ez nem ajánlat. Ez csak egy szakmai címke. És senki nem akar címkéket venni. Az emberek eredményt akarnak. 🤑
A szolgáltatásod csak az eszköz, amivel eredményt érsz el.
Az ajánlat viszont a világos, csomagolt ígéret: egy konkrét megoldás, egy konkrét problémára.
A zavaros ajánlat az egyik legdrágább marketinghiba
Mert nem csak érdeklődőt vesztesz vele hanem időt, energiát, pénzt.
⏳ Estéidet újra meg újra elviszi az egyedi ajánlatgyártás. ⚡️ Lefáraszt, hogy minden érdeklődőnek külön magyarázol, aztán még csak vissza se írnak. 💸 Hirdetsz, pörgeted a sales-t, hajtod a forgalmat… és nem jön belőle semmi.
Amíg nincs tiszta ajánlatod, addig a marketinged csak pénzégetés marad.
És ott fogsz állni, és azt mondod amit már 1000x hallottam: „A marketing nem működik.”
De ez nem igaz. Ezt csak azok mondják, akik nem keresnek pénzt!
Nem a marketinged rossz. Hanem az ajánlatod érthetetlen.
A PDF-ed szép. Az ajánlatod nulla? Így változtass rajta!
Most jönne az a rész, hogy itt a letölthető sablon PDF, amitől hirtelen özönleni fognak az ügyfelek. Hát… nem.
Ez nem sablonkérdés. Nem attól lesz jó ajánlatod, hogy szépen van tördelve.
De adok egy félmegoldást, ami épp elég ahhoz, hogy végre valaki azt mondja: „Na, ez érdekel.”
🎯 Mondd el emberi nyelven, mit kap az, aki fizet neked.
Erre nincs sablon. Nem márketingszöveget kell írni. Hanem értelmes emberi mondatokat.
De van egy kérdés, ami pontosan megmutatja, van-e ajánlatod vagy csak egy szép szakmád:
Ha most idejönne egy érdeklődő, és megkérdezné: „Mit kapok, ha fizetek neked?”
Tudnál rá úgy válaszolni, hogy abban benne van, mire megy ki ez az egész? Nem szakterület. Nem szolgáltatás. Hanem eredmény, hatás, változás.
Ha nem, akkor nem az érdeklődők tűnnek el. Te tűnsz el. A radarjukról.
💥 Egy részlet az ajánlatból, amit végül Annával összeraktunk
Anna addig a pontig nem vállalkozott. Csak küldözgetett szépen dizájnolt PDF-eket, és reménykedett.
💀 Ami nem működött neki: „Logótervezést vállalok. Közepes arculati csomag: 120.000 Ft. Tartalmaz továbbá színpalettát, betűtípus-javaslatot, névjegykártyát ajándékba nyomdai kivitelezéssel.”
🧨 Ami működött: „Sokan próbálják egyedül összerakni az arculatukat, aztán nem értik, miért nem veszik őket komolyan. Én megcsinálom helyetted: weboldal készítés logóval és teljes online arculattal + ajándék átírható poszt sablonokkal. Ez nem látvány, hanem bizalomépítés és vevőszerzés”
Ez csak egy részlete volt az ajánlatnak, amit elküldött a következő 3 érdeklődőnek. Az első nem válaszolt. A második megsértődött. A harmadik viszont elfogadta az 500 ezer forintos ajánlatot és azt írta. „Köszönöm. Végre kimondta valaki helyettem.”
Nem kell mindenkinek tetszened. Ez az ajánlat nem szép. De érthető. És működik. 🫡
De amúgy pont ez a lényeg: kezdj el beszélni, mint egy ember. Ne mint egy brosúra.
Az utolsó marketinges hírlevél amire feliratkozol
👉 Iratkozz fel a hírlevelemre hasonló tartalmakért, hogy ne kelljen újra vadászni rám, mint egy eltűnt posztra a Facebook feedben.
Olvasd rendszeresen a leveleimet. És tanuld meg, hogyan csinálják ezt rendesen. Vagy görgess tovább TikTokon, hátha ott jön szembe a megvilágosodás egy 20 másodperces videóban. 🙃
– Geri (aki most nem tud sablont küldeni, csak egy egyszerű, de működő gondolatot)
Iratkozz fel a hírlevélre!
Ez a vállalkozói tükör, amibe heti 2-3 alkalommal belenézel (ha bírod)!
Olvasod, röhögsz, kicsit megbántódsz, de mégis elmented későbbre… 📩
👉 Csak levél, szöveg, és a valóság, amit tagadnál – ha nem pont magadra ismernél benne. Jöhet? 😏
❌ Ha csak olvasatlanul gyűjtöd a leveleket vagy reklámcímmel trükközöl, idővel lekerülsz. Barátságosan, észrevétlenül – de végleg.
🔒 100% SPAM-mentes. Az adataiddal tisztességesen bánok, és bármikor leiratkozhatsz.