📖 Olvasási idő: 4 perc (ha gyors vagy, három és fél)
Te is egy rejtett kincs vagy a közösségi médiában? Gratulálok. Akkor rosszul csinálod.
Reggel kiraktad a napi „jelen kell lenni” sztorit, ugye?
Inspiráló idézet: pipa.
Nulla érdeklődő: pipa.
Kreatív kiégés: ajándékba. 😏
Aztán ránézel a bankszámládra, és a belsőd megszólal, mint egy szomorú Google Assistant:
„De ott vagyok Facebookon, Instán, TikTokon, podcastelek is, hirdetek is… akkor miért nem jönnek a vevők?”
Rövid válasz: Mert nem tudják, miért pont téged válasszanak.
Marketing pozícionálásod = nincs.
De nyugi, nem te vagy az egyetlen, aki abban bízott, hogy „majd csak kialakul”.
Spoiler: nem fog.
És csak mész körbe a posztolós mókuskerékben…
Az ügyfélgyilkos kérdésem, amin 99%-ban elbuknak az emberek
Gyakran felcsattan a bűvös kérdés, ha voltál már egy networking eseményen, vagy amikor a nagynénid odafordult hozzád a vasárnapi ebéd után:
„Szóval, te mivel is foglalkozol pontosan?”
És jön egy frappáns mondat:
„Hát… segítek… embereknek… meg van online kurzus… és coaching… izé…”
És a másik fél szemében egyre jobban látod, hogy elvesztél… 🙄
Nyugi én is jártam így és roppppant kíííííínos…
Aztán egyszer olvastam egy marketing kutatótól vagy a Nők lapjában (már nem emlékszem):
7 másodperc.
Pontosan ennyi idő alatt dönti el a másik, hogy akar-e tőled bármit.
Szerintem nem pont így van, de hát ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem a brit tudósokat.
Szóval az első benyomás tényleg nagyon sokat számít!
Na és itt jösz Te a képbe!
Aki már másokon segít tanácsokkal vagy valamilyen szolgáltatással, online kurzussal, ugye?
(Tudom olvasnak webshoposok, meg vendéglátósok, meg sokan mások… csak mert megkaptam ezt is, hogy mindig szolgáltatókról beszélek. Na de érted…)
Mindenki próbálja megérteni, hogy miért nincs elég vásárlója, ügyfele.
Elmondom miért: mert nem látnak.
Nem értik, miért pont rád van szükségük.
És ezt nem egy új sablon logó fogja megoldani a Canva-ban.
Nem is az „utolsó 2 hely maradt” és az „éjfélkor zárjuk a jelentkezést” kamu duma.
Nem az, hogy még egy ingyenes webinart tartasz a semmibe, csak mert azt mondták a márketing guruk, hogy most ez a trendi.
Vissza kell lépni kettőt és akkor kiderül, hogy egy fontos dolog hiányzik:
Marketing pozícionálás.
Amíg ezt nem vállalod be, addig a középső polcon maradsz.
Pont ott, ahol a Tesco közepes vörösborai árválkodnak.
Csak tudod, azoknak az íze mindig olyan meh… nem rossz, de az első vacsorás randira azért nem vinnéd magaddal!
Hány ügyfelet veszítesz el minden nap csak azért, mert nem pozícionáltad magad?
Van egy durva igazság: nem azért nem jönnek a vevők, mert nem vagy elég jó.
Hanem mert láthatatlan vagy. 😶🌫️
Beraktad magad a középső polcra. És ott van több ezer szolgáltató, akik pontosan ugyanazokat a mantrákat tolják, mint te.
- „Megmutatom, hogyan legyél a legjobb verziód”
- „Segítek elérni a céljaidat hatékony marketinggel”
- „Közösen alkotjuk meg a te sikered térképét”
- „Láthatóvá teszem a márkádat”
- „Segítek megtalálni az egyensúlyt a karrier és magánélet között”
- „Éld az álom életed, ahogy mindig is szeretted volna”
- „Te vagy a márkád. Vállald fel önmagad a világnak.”
Soroljam még? 😏
(apró fénysugár a változásra, ha kezdesz magadra ismerni)
Pedig te „mindent is csinálsz”, ugye?
– posztolsz inspiráló idézeteket
– sztorizol a kávédról és az élet értelméről
– hetente változtatod a bemutatkozásod a bio-ban
– kiírod, hogy „már csak 2 szabad hely van a workshopra” kamudumát, amit már mindenki átlát
– mások sablon szövegeiből „inspirálódsz”
…de közben senki fejében nem maradsz meg.
Tudod, mi maradna meg végre?
– Ha mondanál valami konkrétumot.
– Ha valakinek beszélnél, nem „mindenkinek”.
– Ha egyértelmű lenne, miért pont téged válasszanak.
– Ha végre színt vallanál, és nem csak a branded színpalettáján
De te valójában azon agyalsz, hogy:
„Majd ha kész lesz a weboldalam, majd ha lesz elég követőm, majd ha letisztul bennem, akkor majd tisztábban kommunikálok…”
És közben eltelik egy év.
Két év.
Három.
Soft urgency: Mennyi időt pazarolsz még el arra, hogy reméled, majd magától kikristályosodik, ki is vagy te a piacon?
💸 Hány ügyfelet veszítesz el ma?
💸 Hányat holnap?
💸 És egy év alatt hányan fognak másnál vásárolni, mert téged nem láttak meg időben…
Ez a csendes kivéreztetés.
Nem látványos.
Nem fáj egyszerre nagyot.
De lassan tönkreteszi a vállalkozásodat.
És mindezt azért, mert nem pozícionáltad magad.
De van itt még más tanulság is
👉 Iratkozz fel a hírlevelemre hasonló tartalmakért, hogy ne kelljen újra vadászni rám, mint egy eltűnt posztra a Facebook feedben.
– Geri
(…aki hisz benned, de csak ha nem újra a színpalettádat állítgatod a Canvaban)