Meg szoktam kérdezni a vállalkozó ismerőseimet és ügyfeleimet, hogy mennyit szoktak unatkozni egy nap.
Persze ezen mindenki kivétel nélkül jót mosolyog. Nem is értik, hogy mit akarok ezzel kérdezni.
Nekem az a tapasztalatom, aki egy kicsit is komolyan veszi a vállalkozását, annak nem elég a napi 24 óra és mindig marad feladata másnapra.
Ez teljesen általános és elfogadott dolog a legtöbb ember számára.
Ez a felismerés milliókat érhet neked is
Az elmúlt pár évben tudatosult bennem egy felismerés, amit aztán egyre jobban megértettem. De most csak a lényeget mondom:
Vannak napok, amikor szinte magamra sem ismerek, mert annyit haladok a munkával és nagyon produktív vagyok. De vannak napok, amikor meg nem ez a helyzet.
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy ennek van egy nagyon konkrét oka!
Rájöttem, hogy egyetlen dolog van, ami a végső eredményben drasztikus mértékű különbséget tud okozni.
Ez pedig a fejlesztésre szánt elkülönített idő!
Mondom még egyszer:
Meghatározott, azaz elkülönített (dedikált) idő, kizárólag a fejlesztési feladatokra!
Talán úgy tűnhet elsőre, hogy túlságosan leegyszerűsítem ezt a kérdést, de javaslom, hogy tegyél egy próbát.
Minden reggel kezdd azzal, hogy fejlesztéssel foglalkozol
Mondjuk 2 órát foglalkozz minden reggel fejlesztéssel.
Próbáld ki, hogy azokat a feladatokat végzed el először, ami a vállalkozásodat / téged is előbbre visz hosszú távon.
Én jelen pillanatban ezt látom a legjobb megoldásnak. Ha csak a napi feladatokban gondolkozol, akkor bármit csinálhatsz, lehetsz bármilyen produktív, akkor is a mókuskerékben fogsz maradni. Csak legfeljebb gyorsabban pörgeted a kereket – de ez meg nem tartható fenn hosszú távon.
Ha kételkednél ebben, akkor gondold végig, hogy vajon a leggazdagabb és legsikeresebb vállalkozók belerokkannak a napi munkában? Vagy állandóan rohannak és a kocsiban eszik meg vezetés közben a benzinkúton vásárolt szendvicset?
Az első lépés ott kezdődik, hogy be merem vallani magamnak, hogy eddig nem jól csináltam valamit.
Majd felelősséget vállalok azért, hogy ez a jövőben már ne legyen így.
Ehhez pedig valamit máshogy kell csinálni.
De pontosan mit is kell csinálni?
- Terméket fejleszteni (ez adja a vállalkozásod tőkéjét)
- Rendszereket kell építeni, ami a hatástöbbszörözésre épülnek (ez időt szabadít fel hosszú távon)
- Automatizálni kell a folyamatokat szoftverek és folyamatleírások segítségével, amit követni lehet (ez stabilitást és kiszámíthatóságot eredményez)
- A létrehozott rendszereket és folyamatokat pedig folyamatosan optimalizálni kell (bevétel növelés céljából)
- A végére hagytam azt amiben kiemelten tudok segíteni: marketing (pl. weboldal fejlesztése ) és értékesítési feladatokat fejlesztése (ez adja a vállalkozásod vérkeringését, készpénzáramlását)
Tudom, ilyenkor jön a kérdés, hogy mi-kor-csináljaaam, ha már így is ki van töltve minden időm?
Reggel 5:00-7:00-ig vagy 10:00-12:00-ig. Vagy amikor neked a legmegfelelőbb. De ilyenkor nincsen e-mail nézegetés, Facebook és hírportálok böngészése. Tedd repülőgép üzemmódba a telefont, mert az is csak megzavarna.
Csak a hosszú távú fejlesztés van ilyenkor
Például a marketing és értékesítési rendszer fejlesztése, termékfejlesztés, HR (munkaerő) rendszer fejlesztés, folyamatok optimalizálása, automatizálás.
Bármi, amiből hosszú távon tudsz profitálni. Bármi, amivel időt tudsz magadnak felszabadítani.
Aztán, ha letelt ez a 2 óra, akkor úgyis a nyakadba szakad minden…
Jönnek a munkatársak, az ügyfelek és úgysem fogsz tudni semmi másra koncentrálni.
De egy óriási különbség lesz a nap végén!
Többet haladtál előre ezalatt a 2 óra alatt, mint az elmúlt héten összesen.
Tudom, hogy egyre jobban elcsépelt a szöveg, de tényleg nem mindegy, hogy a cégedBEN vagy a cégedEN dolgozol.
A marketing és weboldal fejlesztése folyamatosan
A weboldal nem egy statikus marketing eszköz, amit elkészítesz és „le van róla a gond”.
Folyamatosan fejleszteni kell marketing szempontból és követni a trendeket.
Számos ügyfelemnek néztem át az utóbbi hónapokban a weboldalát és sikeresen feljavítottuk, frissítettük. Ez minden esetben bevétel növekedésével járt és az ügyfél elégedettség is javult. Erről majd külön fogok még írni…
Az alábbi területeket fejlesztettem az ügyfeleimnek kiemelten:
- A céges weboldal ma már nem opció, hanem KÖTELEZŐ eleme a marketingednek. Több weboldalt alapjaiban építettünk újra, illetve további új weboldalakat indítottunk, mert marketing és üzleti szempontból így volt logikus.
- Olyan weboldalt kell készíteni, amit az EMBEREK SZERETNEK… mert, ha szeretik amit ott látnak, akkor vásárolni is fognak!
- Modern és letisztult WEBDIZÁJN + PROFI SZÖVEGÍRÁS.
Amit itt röviden felsoroltam ma már alapelvárás! A te weboldalad hogy áll ezen a téren? Nem baj, ha elhanyagoltál néhány dolgot az utóbbi időben.
De akkor most határozd el, hogy kézbe veszed a fejlesztési feladatokat és időt szánsz rá!
Figyelj, én vállalom a felelősséget és kimondom: vagy meghozod a döntést és elkezded a fejlesztésre szánt időt komolyan venni, vagy jövőre pont ugyanitt fogsz tartani.
Ez nem vélemény, hanem tény kérdése. És nem is attól függ, hogy szimpatikus-e ez a gondolat vagy sem.
A felelősség pedig ott kezdődik, hogy nem csak egy nap foglalkozom ezzel hetente, vagy amikor éppen kedvem van, hanem minden egyes nap megcsinálom – ha tetszik, ha nem.
Kérdezz tőlem és segítek
Ha felmerült benned a kérdés, hogy pontosan mit is kellene fejlesztened, akkor keress bizalommal és segíteni fogok konzultáció, tanácsadás vagy akár kivitelezés formájában is (pl. weboldal készítés, webáruház készítés vagy webáruház menedzsment és karbantartás, teljes körű online marketing kivitelezés).
Szívesen segítek neked is, ha már van egy meglévő weboldalad vagy webáruházad és azt szeretnéd frissíteni vagy marketing szempontból tovább fejleszteni!
Kapcsolódó linkek:
Weboldal készítés: https://galantaigergely.hu/weboldal-keszites/
Marketing tanácsadás: https://galantaigergely.hu/marketing-tanacsadas/
Nézd meg a többi szolgáltatásomat is!